teisipäev, veebruar 17, 2009

Roiskumine vs steriilsus

.
Juhtusin eile nägema ameerika "Naistevahetust".
Suur maa, saab kokku viia ikka suured äärmused.
Pere Üks - isa, ema ja 15a poiss ning 13a tüdruk. Farmerid. Lapsed koolis ei käi - kõik vajalik õpitakse kodus. Juba aasta harrastatakse toore liha dieeti. Ei midagi kuumutatut ega küpsetatut. Juurikaid ma ei näinud, kui mune joodi toorelt ja sageli, kõiksugu omatapetu liha näsiti samuti tooreste tükkidena. Ööselgi aeti kogupere muina jooma ja liha nätsutama - üle 5 tunni energiata sureb maha ju! Samuti oli kinnisideeks maailmalõpuks ehk katastroofideks valmistumine - energiast ja proteiinidest pakatavatena, iga hetk valmis kuskile keldrisse varude juurde sulguma kuudeks. Ja närvimineku puhul oli perel preemiaks-rahustuseks eriline delikatess - mitmeid kuid roiskunud liha. Pesemine oli välistatud, koristamine samuti, kuna bakterid on elu alus ja ülikasulikud. "Jumal ei ole loonud maa peale midagi ohtlikku," ütles pereisa. Hambaid siiski pesti - hallitusjuustule sarnaneva või ning savi seguga.
Pere Kaks - korralikud linnainimesed, kaks poega, miski 4 ja 8, ma pakun. Mees rõivadisainer, naine kah miskine. Viirukit iga päev toad täis suitsutada - tapab bakterid. Vähemasti 2 korda päevas väljas söömas kogu perega. Tolm on vaenlane ja steriilsus on püha! Kõvasti keemiat kõikjal lisaks viirukisuitsule.
Ja siis vahetatakse naised ära.
No loomulikult olid kõiksugu emotsioonid tülgastuseni ülemängitud. Farmiperekond sai surmalähedase toidumürgituse hamburgerist ja friikartulist. Niisamuti jäid kõik hingetuks ja hakkasid meeletult köhima, kui törts viirukit sisse hingasid. Linnapere oksendas momentaalselt neile pakutud juurikajoogi välja ning keeldus kindlameelselt toorest lihast. Nii ka farminaise püüdest õpetada linnapoistele tõelist elu, demonstreerides kana pea mahalöömist.

Äärmused.
Ma ei ütle, et toores liha oleks saadanast, kuid enamasti mulle lihtsalt MAITSEB kuidagi töödeldud variant rohkem. Ja räpp on räpp - nädalaid pesemata piimanõud, ma arvan, halvaksid lisaks haistmismeelele mu mõistuse. Ja mulle meeldib, kui mu käed ei kleepu ning eelistan vett kaabitsale.
Teisalt liigne steriilsus on ka veidi haiglane. Käisid hiljuti miskid nännireklaamijad. Et ostke kraani alla veefilter. Muidu vesi kole ja reostunud, aga filtreeritud vesi on kristallselge. Kohe näide varnast - võeti veeautomaadist klaasike vett ning siis nende filtreeritud vett teise klaasi. Tehti miski elektrolüüs (?), no see asi, kus pannakle metall sisse ja see värvib öka kohe tumedaks - ja, voilaa! veeautomaadi vesi oli koleroheline, aga filtreeritud vesi veatu ja selge. Näete siis, millist vett teie joote! Sealt need haigused ja muud maised pahed! Jooge ikka nii puhast vett, milles vaid H2O ja ei midagi muud! Filtreeritud imevesi maitses täpselt sama papimaitseliselt kui destilleeritud vesi.
No ma ei tea. Mina nagu usun, et teatud ained on organismile vajalikud. Et teatud bakterid on vajalikud immuunsuse tekkimiseks. Et veidi räppa ei tapa. Mitte, et peaks räpas elama, aga pikemas perspektiivis tundub liigne steriilsus sama ohtlik tervisele kui veidi liiga palju räppa.

Kommentaare ei ole: