kolmapäev, märts 12, 2008

Tunnetest ja tuimusest

Tuimad inimesed, kes ei näita välja emotsioone.
Mitte mõnest nihkest tingitud, paberiga tuimus.
Ameerika sarilik - mehhiko seebilik ülepurskavad ja igati mõistetavad emotsioonid on oma konteksti jaoks.
Temperamendi erinevus.
Eeskujude erinevus.
Kui võõristav võib olla kallistamine inimestega.
Kui võõristavad on kohustuslikud rollimängud.
"Ma ei oska vastata kallistustele, tunnen end ebalt ja seisan, käed rippu," rääkis paarkümmend aastat tagasi sõber, kes sagedamini kohtus väljamaalastega ja nende kommetega.
See polnud omane.
Nüüd on nagu tavaline.
See komme siis.
Ei, ma ei ole siiamaani harjunud kohustusliku naeratusega ja eneseanalüüsidega teatud süsteemide kohaselt.

Nii positiivne on ju välja näidata emotsioone. Et kõik teaks, mis meeleolu parasjagu esindad.
Ainult et.
Kui keegi/miski tundub ebameeldiv, siis seda välja näidata on ebaviisakus.
Kui keegi/miski tundub meeldiv, siis seda välja näidata on avatud inimese tunnus.
Kindlasti olen ma millestki valesti aru saanud.
Tuim tükk.

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Sees hoidmine/välja näitamine ei tähenda (mu jaoks vähemast) tuimust-avatust. Silm reedab sageli, ja tundlad tunnetavad tõeluse. Tõlkimine oleneb juba tõlkija keeleoskuse tasemest ;)

PS süsteem solgib teadlikult pärisasjad ää, -- muidu tal kaoks võimalus manipuleerida


fs